Pages

Tuesday, November 2, 2010

5 SEBAB MENGAPA BLOG TIDAK BER"UPDATED"

assalammuailaikum and hye everyone..

BLOG UPDATE :)

aisey..lama gila i tak update blog ni..LAMA..last month pun only 1 entry je..tu pun entry KONONNYA-NAK-UPDATE-BLOG-TETAPI-non-adoo..

okies..i malas nak buat intro panjang-panjang.bukan ada orang nak baca sangat pun.kan.kan.kan..let's jump to the isi-isi penting.ceh.ceh.ceh..ANYWAY SEBELUM I LUPA.I NAK UCAPKAN RIBUAN TERIMA KASIH KEPADA SIAPA YANG SUDI FOLLOW BLOG I AND SHARE LINK BLOG I.NANTI I BUAT KENDURI KESYUKURAN,UOLSS SEMUA DUDUK KAT VVIP TABLE(!)..

see.nampak tak.kalau karangan yang kita buat tanpa draf, dia akan jadi tunggang-langgang.start-start dah cakap nak jump to isi-isi penting tapi tiba-tiba terselit penghargaan kepada para PEMINAT..seperti kau nak cerita yang kau nak pergi pasar malam beli jagung kukus then kau selitkan kisah cara-cara memutihkan gigi selepas minum kopi..tak ada kesinambungan langsung..OKIES STOP INTRO MERAPU MERABAN!!!cepat mulakan cerita!!

ok kali ni betul-betul punya cerita..enjoy reading.

LIMA SEBAB I TIDAK MENG"UPDATE" BLOG SEPERTI BLOGGER-BLOGGER LAIN (cehh tak la popular mana tapi tetap nak sebut seperti blogger-blogger lain..)

5. MALAS DAN TIDAK KONSISTEN:

tu dia..sebab yang kelima..yes malas dan tidak konsisten..i rasa ramai gak blogger yang macam ni.. example tengah-tengah type entry yang sangat best tiba-tiba nak tengok tap facebook, guys4men, another pondan punya blog, youtube and list go on and on..tu maksudnya tidak konsisten..lepas tu feeling, kan best kalau blog i ni ada ramai pembaca..tapi MALAS nak update blog..dah la entry lepas pun tak berapa nak best and cerita tidak beri info yang berguna!!

i MALAS nak updat sebab kadang-kadang tu tak ada mood nak update even banyak cerita best yang i alami seperti 
1.ALLOWANCE BULANAN I DAH NAIK MENJADI RINGGIT MALAYSIA DUA RIBU LIMA RATUS (thank sayang)
2.FINALLY I GET MY DEGREE, 
3.HENJUTAN 1 JAM ANAK IKAN KEDAH, 
4.MISTERI BULU KAKI DI TAB MANDI, 
5.KALI PERTAMA MEMBELI BARANG SECARA ONLINE, 
6.MENONTON CERITA SERAM DI PEJABAT PADA WAKTU KERJA (sebab kalau tengok malam-malam kat rumah takut)
7.BERMAIN GELONGSOR AIR TERPANJANG DI ASIA..

tu semua antara cerita-cerita best yang i rasa kalau i update pasti viewer 1000/day..tapi MALAS nak type and upload picture and transfer from camera to my laptop..


4. ADAKAH YANG MEMBACA BLOG INI? :

cis..kadang-kadang i rasa dis-motivate dengan viewer kat blog i ni..bila i check statistik,yang view blog i ni tak sampai 10/day..and 10 orang tu kadang-kadang i sorang je..haha gila psycho tengok blog sendiri dengan harapan ada la orang comment or chat kat shout box i..namun seperti TERATAI LAYU DI TASIK MADU by Fauziah Latiff sangat..kan..kalau blog best mcm Haniz Zalika atau ITA LEMBUT JOHNSON kan best..walaupun sekadar post HYE GOOD MORNING PEOPLE..terus comment 1++..bestnya...so kalau lepas ni ada yang baca blog i more than 10/day,makanya i akan menghupdate blog hari-hari..DEMI PEMINAT..I LOVE UOLSS..


3. AKTIVITI HARIAN YANG SAMA KECUALI PADA HARI JUMAAT-AHAD:

Since i sekarang telah bergelar wanita jelmaan yang berkerjaya so banyak masa i dihabiskan di office (walaupun kerja i sebenarnya sekadar online dan tengok screen camera je dan kalau bosan sangat i akan call je sesiapa untuk borak dengan i ) so aktiviti i agak terbatas pada pukul 9.00am sehingga 6.30pm..malam pulak i akan tidur awal sebab tak ada siapa nak layan i main..kalau dulu time campus life,kalau bosan boleh pergi bilik Shasha then ambik selimut or comforter dia then main dreg-dreg konon-kononnya feeling dress couture..or pergi bilik Azmi then buat benda yang sama..rindu zaman-zaman degree dulu..




2.BUTA IT:

i tak malu nak cakap kat semua orang yang i ni buta it..actually i memang tak minat sama sekali dengan teknologi berkaitan dengan komputer..dengar je nama yang ada relate dengan all this stuff terus rasa tidak bersemangat..

tapi last sem i ada ambik paper BSHM 3093 HUMAN RESOURCE INFORMATION SYSTEM (HRIS) boleh plak score A and got a very highest mark time mid sem..jap-jap nak riak sat..u guys know..time mid term i score 90.32 and the average dalam class tu is only 7+.++..bangga i sekejap..SEBAB YANG MEMOTIVASIKAN I UNTUK SCORE PAPER TU IS I ADA MINAT 2 ORANG LELAKI DALAM CLASS TU..harus i nak buktikan kat 2 guys ni yang i ni wanita yang sesuai dijadikan calon kuli isteri..kan..SEE KALAU KITA ADA SESUATU YANG BOLEH MEMOTIVASIKAN KITA,PASTINYA KITA BOLEH BERJAYA..
p/s: then time exam,i siap terus tanda je exam paper i..i tanda sendiri sebab i sangat yakin i jawab 100% betul..

okies back to BUTA IT, i tengok blog i punya layout macam tak best and tak ada grafik yang "WOW-WOW WONDERLAND"..mesti reader/viewer bosan bila stalk blog i..so i rasa i nak hire or try myself to find any tutorial for blog design or else..



1. ADAKAH.................................................????

okies..i nak tanya jujur..(tapi i yakin tak ada orang nak jawab..sebab tak ramai yang baca blog i) ADAKAH BLOG INI MENARIK??sila jawap YA untuk lihat update i akan datang..tapi kalau ada yang jawab TIDAK SAMA SEKALI i tetap akan update juga..:(( 
(SO BETTER TAK PAYAH JAWAB SOALAN INI)




fuuuhhhh..panjang juga entry kali ini..


by love:
Zuhaili Hariz

3 comments:

Pojiepooh Abdullah said...

Pitam dengar citer2 best kamu! Yer, citer saya tak best tapi masih mampu update blog, how?? Sila pasang PA dengan segera since elaun dah meningkat!

Btw, untuk soalan last itu jawapan jujur, yer kurang menarik. So kne kasi tambah menarik, baru meletop! Citer main dengan anak ikan ker, tayang2 buah dada sure laku blog kamu ;p

Love,
PojiePooh Abdullah

le soulful vaudevillian said...

dear, i read ur blog la...
walau pun rarely..huhuhu..

italembut said...

I like..